Planlama yaptıktan sonra, yaya yolları oluşturmak ile ilgili birçok soru soran var. Hat çalışmalarını oluşturmak için yapılabilecek birçok yol var. Ancak, pek çok kişi Photoshop'ta kalem aracını kullanmayı bilmeyebilir veya tercih etmez. Fırça aracı takip edeceğimizi söyleyebiliriz farklı bir yol oluşturmak için ise kalem aracını kullanabilirsiniz.
En alttaki eğitim videomuz ile koordineli takip etmenizi öneririz...
1. Google Maps - Plan
.
Google Map veya Earth kullanarak, çalışma yapacağımız koordinatı belirliyoruz. Koordinat belirlerken hatların ve yapıların çözümlemesinin uygun olduğu alanları seçmek çizimlerde kolaylık sağlar. Görseli aldıktan sonra Photoshop'a aktarılmalıdır.
2. 3D Modelleme
Biz bu konuda 3Ds Max ve V-Ray kullandık başka programlardada aynı sonucu alabilirsiniz. "VRayToon" eklentisini yaptıktan sonra render aldık. Eğitim videomuzdan plan üzerinde çizdiğimizi görebilirsiniz. Ebatlarınızı ayarladıktan sonra Render'ınızı Photoshopa Aktarabilirsiniz...
3. Yerleşim
Photoshop'a aktarımımızı yaptıktan sonra plan üzerine yerleşim sağladık... İki farklı katmanı üst üste koyarak fazlalıkları temizledik. Zaten Max te modelleme yaparken plan üzerinden çizim yaptığımız için planlar birebir şekilde yerleşimi uyum sağladı...
4. Alan Boyama ve Beyazlatma
Haritamız üzerinde kalan ve yerden yüksekliği eşit yerleri beyazlatmakta fayda var. Böylelikle binalar ve yapılar daha fazla ortaya çıkacaktır. Pafta veya çalışmalarda bu tür çözümler göze daha etkili gösterilmesine sebep olmaktadır. "VrayToon" ile Render aldığımız için hat çizgileri belirgin olmaktadır. Bu sebeple "Magic Tool" aracından yardım aldık. Seçtiğimiz alanları beyaz ile renklendirdik...
5. Tarama
Tarama işlemi yapmak için farklı yöntemler kullanmak mümkün... Parça parça tek tek boyama yaparak kullananlar bile var. Bu işlem için "Paint Tool" aracını kullandık... Ve görsel netlik için resmimizi biraz büyüttük. Burada yapmak istediğimiz vurgulama ve dolgunluktur.
Boya aracını seçtikten sonra yukarıdaki bölmeden "Pattern" aracını seçtiğinizde bu simgelerle karşılaşacaksınız.
6. Map Görsellerini Belirginleştirme
Yüklediğiniz haritadaki ağaçlar, objeler, yapılar vb yerleri 3d modellerimizin üzerinde görünecek şekilde saydamlaştırdık... Karıştırıcının etkilerindende yararlandık bu tamamen tercihtir...
7. Yuvarlak Ağaçlar
Eğitim videomuzda hızlı biir şekilde ağaçları nasıl yaptığımız konusunda bir sunum bulunmakta... Öncelikle "Brush tool" fırça aracı ile haritadaki ağaç yerlerinin üzerlerinde minik daireler işaretledik. Sonra bu dairesel ağaçlarımızın etrafını ve içerisini "Blending Options" ayarlarından kenar çizgisi ve iç boyamalarını tamamladık. Hafif Opaklığını düşürdük böylelikle işlem tamamlanmış oldu....
8. Haritanın diğer bölümü ve Gemiler
Bu haritada özellikle deniz ve kara tercihi yaptık. Nesnelerin ilavelerini göstermemiz gerekiyordu..
Gemileri harita ölçeğine göre çizip yerleştiriyoruz... Üstteki gemileri tasarıma uygun şekilde görsel olarak yerleştirdik. Alttaki gemiler zaten haritada olandı...
Gemi yerleşiminden sonra, gemileri seçip üzerini tarama olarak boyuyor ve hafif koyulaştırdık... Bu işlemden sonra ise gemilere "Blending Options" ayarlarından harita gölgelerine göre hafif gölge verdik. Gemileri koyu yaptık aşırıya kaçmadan çünkü dikkat toplak gerekiyordu...
9. Kalem Aracı ve Fırça Ayarları
"Pen Tool" Kalem aracını seçmeden önce yeni bir katman oluşturun. Yollar, palet paletinde görünmeyecek, ancak bu katmana yollara uygulanan vuruş çizilecektir.
Kalem aracı yolları çizmeye başlayın. Eğri yolları oluşturmak için, yoldaki noktaları seçerken tıklayıp sürükleyin. Bu, o noktada eğrinin boyutunu ve şeklini kontrol etmek için kullanılabilecek tutacaklar yaratacaktır.
Sonra fırça ayarlarını ayarlamamız gerekiyor çünkü, bu oluşturulan yola strok eklemek için kullanacağımız bir şey. Araç ve Yayaların izlerini "Pen Tool" aracı ile belirledikten sonra, Fırça aracını tıkladık ve "Brush Tool" aracını seçtik. Buradaki ayarları yapmamızın sebebi ise pen tool ile belirlediğimiz yollar bu fırçanın ebat ve özelliklerine göre şekillenecek olmasıdır.
Eğer kalın seçersek izler kalın olacaktır veya opacity değerini düşük ayarlarsak ona göre saydam gelecektir. Yani ne yapılırsa ona göre sonuç verecektir. Bu sebeple bu adımdaki ayarlar, çizginin kalınlığını, renk, sertlik ve opaklığı belirleyecektir. Sert bir fırça seçtim, 6 piksel büyüklükte, %100 opaklıkta ve siyah boyaya ayarladık.
Doğru boyuta sahip olup olmadığınızı belirlemek için birkaç çizgi çizmeniz gerekebilir..
10. Kontur Çizgileri
İstediğiniz yolu çizdiğinizde, yola yakın bir boş alanda sağ tıklayın ve "Kontur Yolu (Stroke Path)" nu seçin. Bu seçenek grileşirse, önceki adımda oluşturulan yeni katmanı seçtiğinizden emin olun.
Birleşim ve iz bırakmak için hangi aracın kullanılacağını soracak yani ikinci bir diyalog kutusu görünecektir. "Fırça" aracını istiyoruz.
Sonra "Tamam" ı seçin.
Yolu bitirmek için enter tuşuna basın. Her yolu oluşturmak için bu adımları tekrarlayın.
11. Kontur Çizgilerinin Opaklık Seviyesi
Farklı trafik yoğunluğunu ortaya koyan bir yol hiyerarşisini oluşturmak istiyoruz. Bu, hem çizgi yoğunluğu hem de opaklık seviyeleriyle gösterilir. Bu görüntü için üç farklı yol katmanı oluşturduk. Birinci yoğun tabaka %100 opaklığa, ikinci orta tabaka %50'ye ve üçüncü hafif tabaka %15'e ayarlandı.
12. Yoğunluk Artırma
Hat çalışmasının yoğun alanlarda daha fazla var olmasını istiyoruz, böylece hafif bir parıltı ilave edilecek. Bu sadece fırça aracıyla yapılır. 80 piksel büyüklüğünde bir yumuşak fırça kullandık ve opaklığı% 15 olarak ayarladık. Çizgilerin yoğun olduğu veya bir araya geldiği yerlerde, siyah bir boyada katmanlandım.
Ayrıca karanlık yollar katmanını kopyaladım ve bir Gauss Bulanıklığı filtresi uyguladım.
Arka planı kaldırdım, böylece bu adım biraz daha net görülebilirdi. Yani işin özü yollar için yolların altına veya arkaplana gölgeler ekleyin... Bu belli noktaları daha yoğun gösterecektir...
13. Renklendirme
Yolları daha da yumuşatmak için renk ekleyeceğiz. İşleri kolaylaştırmak için önce tüm yol katmanlarını birleştirin. Birleştirmek için, tüm yol katmanlarını seçin, katmanlardan birine sağ tıklayın ve "Katmanları Birleştir (Layer Marge)" seçeneğini seçin.
Katmanlar birleştirildikten sonra, yeni tek katmanı sağ tıklayın ve "Katman Kopyala (Duplicate Layer)" yı seçin ve katmanın tekini kapatınki karmaşıklığa sebep olmasın.
Yinelenen katman seçiliyken, üstte "Image> Adjustments > Hue/Saturation" seçeneğini seçin. Diyalog kutusunda, önce "Colorize" kutusunu işaretleyin. Ardından aşağıdaki ekran görüntüsü şeklinde tonlama yapın.
14. Katman Karıştırıcı - Overlay
Son olarak, renklendirilmiş katmanın karışım modunu "Overlay" olarak ayarlayın. Bu, görüntünün rengini karıştırmaya yardımcı olur ve koyu çizginin altında çalışmasına izin verir.
Ve Sonuç...
Aşağıdaki görselimizde Araç izleri ve yaya izlerini karışık olarak vermek istedik. Sadece çizgilerin yerlerini değiştirerek sunumunuz için farklı gidiş hatları yakalayabilirsiniz. Hatları ister istatistik verilere göre isterseniz görselinize göre veya mantığınıza göre ayarlayabilirsiniz.
Aşağıdaki görselimiz ise sadece yayaların geçiş ve yürüyüş izleri olan şekli...
NOT : Son olarak hatları ve kontur çizgilerini öne çıkarmak için çalışmanızın rengini "Levels" ile biraz açabilirsiniz..
Farklı r enk efektleri vermekten çekinmeyin...
llustrator veya CAD gibi başka bir programa girmeye gerek kalmadan bir dizi düzgün kıvrımlı çizgileri Photoshop ile yaptık.... Sıra Sizde... ;)
Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz.
Art CHIEF olarak; proje gelistirme ve yönetme, modern yapilanma konusunda uluslararasi anlamda kurumsallasmis bir kurulus olma yolunda ilerlemeyi hedeflemekteyiz...