EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Temel Eğitimler
Dış Yükseklik & Gölgeler...

 

 

Geri
 


 

Dış Yükseklik & Gölgeler
by Salih EFE - 29.10.2018 02:45


Dış Yükseklik & Gölgeler

 

 

 

Geçmişte, sadece Photoshop'u kullanarak iç yükseklik / bölümleri nasıl oluşturacağımı yazmıştık. Fakat dış kotlarda bu duruma hiç değinmemiştik. Dış kotlarda kullandığım iş akışı, iç yüksekliklerde kullandığım iş akışından çok farklı değil. Tek değişiklik gölgelerdir. İç yüksekliklerimizdeki derslerde, bazı yüzeyleri seçerek ve gölgelerdeki ve açık tonlarda resim yaparak resme derinlik kazandırıyoruz.

 

Bu eğitimde çok fazla ayrıntıya girmeyeceğiz. Fakat bir pafta tasarımı için güzel sonuçlar doğuracak bir renk tasarımı yapacağız. Bu eğitimin genel iş akışı, yukarıdaki dış yüksekliklerde kullandığımın benzeri olduğundan, " Derinlik Gölgeleri (Ambient Occlusion) " eğitimine ikinci bir bakış atmanızı öneriyoruz.

 

Hızlandırılmış eğitim videomuz sayfanın en altında yer almaktadır, iş ilerleyişinin mantığı için yardımcı olacağını düşünüyoruz.

 

 

1. Dokular

 

AutoCAD yan görünüş çizimimizden PDF çıktı alıp Photoshop ile açarak başlıyoruz


Dış Yükseklik & Gölgeler

Biz sayfa boyutumuzu 1/2 olarak ayarladık. Bu sizin tercihinize ve hazırlamak istediğiniz tasarıma göre değişecektir.

 

 

Dış Yükseklik & GölgelerÜst Kompozit panel dokumuzu yerleştirerek başlıyoruz. Çizgilerin ve dokunun AutoCad programında çizdiğimiz çizgilere paralel olmasına özen gösteriyoruz. Paralel yaptığımızda karışıklık ortadan kalkacaktır.

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Diğer yerleştirilmesi gereken dokularıda yerleştiriyoruz. Özenli bir şekilde çizgilerin kesişim noktalarına da dikkat etmeyi unutmayın...

Dış Yükseklik & Gölgeler

Cam görünümü eklerken. İnternetten bulduğumuz bir binanın camekanlarını kullanabiliriz. Bu bize daha göz dolduran sonuçlar çıkarmamızda yardımcı olacaktır. Fakat istenilen dokuyu ayarlamda zorluk çekiyorsanız daha önceki derslerimizdede gördüğümüz gibi iki farklı resmi üst üste koyarak "Overlay" karıştırıcı seçeneği ile sonucunuzu canlandırabilirsiniz.

 

 

 

 

2. Yeraltı

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Yer altı yerleşimlerde değişik duvar, yer, boya çalışmalarını kullanabilirsiniz. Photoshop Karıştırıcı özelliğini ve özellikle " Ovelay " özelliğinden fazlasıyla yararlanarak üst üste bindirme yöntemini kullanabilirsiniz.

 

Gölgeler, Lekeler, Eskiz çizgileri ekleyebilirsiniz. doku desenleri mantık çerçevesinde ve orantılı artış gösterdiğinde ortaya çıkan sonuç detaylı görünecek ve göze güzel gelecektir.

 

3. Arkaplan Nesneleri ve Gökyüzü

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

 

Arkaplan nesneleri olarak ağaçlar ve dağlar ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz bu nesneler çalışmanızı daha özenli bir hale getirecektir.

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Tabiki arkaplan eklendikten sonra geriye kalan güzel bir gökyüzü olacaktır. Genelde bulutlu kullanıyoruz çünkü arkaplanı gizlememize yardımcı oluyor. Daha rahat çalışabiliyoruz. Tabiki bu da tasarımınıza göre değişecektir.

 

 

4. Gölgeler

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

 

Gölgelendirme yapacağınız dokuların iç kısımlarının yerine dış kısımlarını seçebilirsiniz. böyleliikle gölge yerleşimini yaptığınızda kenar çıkıntılarını silmeniz daha kolay olacaktır. Burada söylemek istediğimizi çalışma örnekleri yaparken daha iyi anlayacaksınız.

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Gördüğünüz üzere gölgeler kompozit bölümün dışa doğru patlamasını sağlamış oldu. Bu çalışmamıza güzel bir boyut kazandırdı. Kenar gölgeleri mantık çerçevesinde ve doğru yerlere yapılmalıdır ki sonuç güzel ve doğru olsun.

 

 

5. Genel Dokular

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Renk karıştırıcı özelliğinden yararlanarak, resmin geneline "Overlay" seçeneği ile doku eklemesi yapıyoruz. Bu dokuları heryere aynı oranda değil silgi aracını kullanarak oranları değiştirerek yayıyoruz.

 

 

5. Kuşlar

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Çalışmalarınızdaki temalara değişik nesneler eklemek tasarımınızdaki havayı değiştirecektir. Orada bir yaşam olduğunu izleyiciye hissettirdiğinizde çalışmanız daha fazla değerli ve sıcak hale gelecektir. Bu yüzden nesneler canlılar ekleyebilirsiniz...

 

 

6. Yeraltına Minik Bir Eskiz Dokunuş

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Yeraltı bölümünün derinliğini azaltarak bir eskiz çalışması ekledik. " Overlay " ve " Multiply" seçeneklerinden yardım aldık. Bu çalışmamızı biraz daha güçlendirdi diye düşünüyoruz...

 

 

7. Yeraltına Minik Bir Eskiz Dokunuş

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

Cam bölümüne Cyan tonunda bir renk ekleyerek canlılık katıyoruz. İçten dışa doğru yayarak tonları açıyoruz. Renk karıştırıcıdan yardım alarak " Screen " seçeneğini işaretleyin ve parlaklığı yakalayın...

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

 

8. Ve Değişik Efektler İle Sonuç...

Dış Yükseklik & Gölgeler

 

 

Efekt uygulamaktan çekinmeyin... Gelişiminiz için gerekli olduğunu bir çok dersimizde olduğu gibi bu dersimizdede vurguluyoruz... Çalışmamız bittikten sonra renk değişimleri ve dokular ile verdiğimiz efektler aşağıdakilerdir...

 

 

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler
 

Dış Yükseklik & Gölgeler
 

Dış Yükseklik & Gölgeler
 

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler

Dış Yükseklik & Gölgeler  

 

 

 

Eğitim Videosu...



Efektler çalışmalarınızı daha iyi bir noktaya getirecektir sadece ne yaptığınızı bilmeniz yeterli olacaktır...


 

 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Iç Mimar EFE / Instagram
Proje & Uygulamalarimizi ayrica Egitim Yazilarimizi instagram kisisel instagram adresimden takip edebilirsiniz...

  Instagram adresim için tiklayin...
Iç Mimar - Egitmen - CG Artist / TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz...

Devam...




Hizmet Sözlesmesi

 

Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz.

Devam...


 


Art CHIEF Mimari


Art CHIEF olarak; proje gelistirme ve yönetme, modern yapilanma konusunda uluslararasi anlamda kurumsallasmis bir kurulus olma yolunda ilerlemeyi hedeflemekteyiz...

Devam...


• İç Mimari Proje & Uygulamalar

• Mimari Proje & Uygulamalar



İletişim



Pixel Art CHIEF'e günün dilediğiniz zamanı mesaj veya e-Mail gönderebilir, mesai saatleri içerisinde arayabilirsiniz...

Karapınar Mah. 1172 Sk. No:8/A
Çankaya / ANKARA / TURKEY
+90 (537) 477 6 460
info@pixelartchief.com
pixelartchief.com






 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved