Bir görselde perspektif olarak ağaç eklerken, özellikle de bir sürü ağaç var ise, yıldırıcı ve bunaltıcı bir iş olabilir. Genellikle aynı ağaç defalarca kopyalanır herkesin yaptığı gibi. Aynı türe sahip, ancak hepsi biraz farklı görünen ağaçlar tek tek kesip ayırmak yerleştirmek zaman alacaktır. Şimdi ise zaman kazandıran bir konudan bahsedeceğiz. Bir görselin kaliteli ve göze hitap etmesini istiyorsak tekrarlayan objelerden tamamen uzak durmalıyız. Bu soruna hızlı ve kolay bir şekilde yardımcı olacak kullandığımız tabiki birkaç hamle var.
Aşağıda, 5 kez kopyalanmış olan ağaçların görüntüsü bulunmaktadır. Ağaçlar yapıştırıldığından dolayı henüz gölgeleri yok ve ışıklandırmaları sahneye uymuyor.
"Sayfanın alt kısımda videolu anlatımımızda mevcuttur... buradanda takip edebilirsiniz..."
Ölçek Değişikliği
Şuan için doku aynı olduğundan çok büyük problem görünmüyor gibi, fakat aslında daha fazlası çünkü boyutlar ve oranların hepsi neredeyse aynıdır. Birbirlerine yakın ağaçların aynı yükseklik ve genişlikte olması çok nadir olan bir olaydır. Orantılı olarak aynı olduklarında, gözler aralarındaki ilişkileri görür ve bir şeylerin doğru olmadığını hisseder. Buda görsele bakarken rahatsızlık verici bir durum olmaktadır.
Bu nedenle, yapacağımız ilk şey ağaçları biraz farklılaştırmak. Bunu yaparken, aynı zamanda ağaçları ters çeviriyoruz, böylece ağacın dalları farklılaşmış gibi görünüyor.
Ağaçları ters çevirip ve x - y ekseninde uzatarak hızlı birşekilde az da olsa farklı görünümlü ağaçlar üretebilirsiniz.
Dönüştürmek için "Edit > Transform > Scale " e tıklayın.
Ağacı çevirmek için "Edit > Transform > Flip Horizontal" a tıklayabilirsiniz.
Ağaçlar arasında daha iyi ayrım yapabilmek için yapılabilecek en son hamlemiz ise bazı belirli dalları silmektir. Bu işlem gözün bir ağaçla diğerinin ilişki kurmasını engellemeye yardımcı olacaktır.
Aşağıda, bu basit hamleleri uyguladıktan sonra ağaçlar arasındaki tekrarlamanın neredeyse o kadar açık olmadığını görüyorsunuz.
Zemin ve Gölgeler
Ağaç veya herhangi bir obje için yerde gölgeler oluşturulması gerekiyor. İş akışımızda, gölgeler insanlar, ağaçlar veya objeler için genelde aynıdır. Buradaki işlemimiz hızlı ama harika görünümlü gölgeler çıkartıyor.
1. Ağacı kendi katmanına Kopyalayın. Bu, ağaç katmanını seçip, o katmanı sağ tıklayarak "duplicate" i seçerek yapılabilir. Sonra, bu yeni tabaka zeminin perspektifine uyacak şekilde döndürülmelidir. Ağacı gölge yönüne uyacak şekilde döndürmek için "Edit > Transform > Rotate " seçeneği ile yapabilirsiniz..
Ardından, ağacı zemin perspektifine uyacak şekilde ayarlamak için "Edit > Transform > Distort " seçeneğini tıklayın.
2. "Image > Adjust > Hue / Saturation" u seçerek kopyalanan ağacı tamamen siyah yapın. "Lightness" kaydırıcıyı -100'a kadar hareket ettirin.
3. Ayrıca "Filter > Blur > Guassian Blur" a giderek hafif bir bulanıklık da uygulamak gerçeğe uygun hale getirecektir. Kullanacağınız bulanıklaştırma görselinizin çözünürlüğüne ve kişisel tercihinize bağlı olarak değişecektir.
4. Gölge katmanı hala seçili iken, opaklığı görüntüdeki gölgelerin geri kalan tonuyla eşleşecek şekilde düşürebilirsiniz.
5. Son adım olarak, gölge kenarlarının opaklığını daha da azaltarak ince bir eğim elde edeceğiz. Gölge nesneden ne kadar uzak olursa okadar hafifleyecektir. Silgi aracını ile bunu yapabilirsiniz. Yumuşak bir fırça seçin ve opaklığı % 15 olarak ayarlayın. Ardından, tonda hafif bir geçiş elde etmek için gölgenin kenarlarını silin.
Aydınlatma
Her nesnede olduğu gibi ağaçlarında gölgeleri var ve sahnede vurgulanması gereken bir ayrıntıdır. Genelde bu ayrıntıyı görmezden gelirler fakat aslında çok önemli noktalardan birtanesidir. Dodge ve Burn araçlarını kullanarak aydınlatma sorununu basit bir şekilde çözeceğiz.
Dodge aracı görüntüyü aydınlatır. değerini yaklaşık % 45 olarak ayarlayın ve seçilen yumuşak bir fırça ile güneş ışığına bakan tarafı vurgulayın.
Burn, aracı görüntüyü koyulaştırır. Yine, değerini yaklaşık %45 olarak ayarlayın ve yumuşak bir fırça seçin. Ağacın gölgesinin olacağı kısımlarını koyu renge indirgeyebilirsiniz.
Vurgular ve gölgeler, ağaçları sahneye koymak ve çevreye tepki vermek için gerçekten yardımcı olmaktadır. Ayrıca ağaçlara daha hacimsel boyutlu bir his verir.
Siyah/Beyaz ve Doygunluk
Bir görseli hazırlarken kaçınırsanız renkler çok doymuş hale gelebilir. Ağaçların yeşil renginin çok fazla dikkat çekmesini çok fazla istemeyiz. Bu nedenle rengin bir kısmını kaldırmamız yani kırmamız gerekiyor. Ağaçları tek tek katman olması için birleştirip "Image > Adjustments > Hue / Saturation" tıklayın ve doygunluğu yaklaşık % 50 ye düşürün. Ayrıca arkaplanla uyumlu hale gelmesine yardımcı olmak için tüm ağaçların donukluğunu düşürmüş olduk
Bu yazıdan çıkaracağımız temel kavram, gözü rahatsız edici ağaçların tekrarlamasından oluşan kusurları kaldırma fikridir. Yüksekliği ve oranları değiştirmek gibi basit hareketlerle, bu tekrarlamanın kırılmasında neler yaptığımızı görmüş olduk.
Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz.
Art CHIEF olarak; proje gelistirme ve yönetme, modern yapilanma konusunda uluslararasi anlamda kurumsallasmis bir kurulus olma yolunda ilerlemeyi hedeflemekteyiz...